מבצעי סוף עונה מרמזים על סוף הסיפור? כך תשתמשו בהם נכון!
החבילות המומלצות ביותר עבור מבצעי סוף עונה מרמזים על סוף הסיפור? כך תשתמשו בהם נכון!
מבלי להכיר אתכם באופן אישי, אפשר לנחש עליכם דבר אחד: גם אתם אוהבים מבצעים! עסקים קטנים ומותגים גדולים, עושים שימוש בפעולה השיווקית שיוצרת התלהבות בקרב הלקוחות, מגדילה מכירות וחושפת את המותג לקהלים חדשים. מבצעי המכירות מטבעם מוגבלים בזמן, והם יכולים לבוא לידי ביטוי באופנים הבאים:
- הנחה כספית משמעותית
- מתנה במעמד הרכישה
- מבצעים בסגנון 1 +1
- מתנה ברכישה הבאה
- קנה את X וקבל את Y
- הצטרפות בחינם למועדון לקוחות ועוד…
מטרת העל שלכם היא להגיע אל הלקוח – אל לבו וכיסו. אחת הדרכים לכבוש אותה? מבצעים! ראוי שהאסטרטגיה השיווקית שלכם תכלול בתוכה התייחסות למבצעים, תוך שחשוב לשדך לכל מבצע מטרה ברורה. רק כך, תוכלו בהמשך לאמוד את מידת יעילותו והאם כדאי לחזור עליו בעתיד.
מהו הזמן הנכון לצאת במבצעי מכירות?
טכנית, הזמן הנכון ביותר הוא הזמן הנכון למותג שלכם (בהתאם לאילוצים, מטרות, השקות חדשות, מצב השוק ומצבכם הפיננסי). עם זאת, ישנם מקרים בהם המבצעים לא רק מומלצים, אלא כמעט הכרחיים:
- אירועי המכירות הגדולים והמרוכזים – לדוגמא: אירועי המכירות של חודש נובמבר. הקהל הישראלי אוהב מבצעים, והסבירות כי יקנו מכם בימי חגיגות הקניות מבלי שתציעו מבצעים, נמוכה עד לא קיימת. טיפ אליכם: הציעו את המבצעים גם באתר האונליין. וכן, חגיגת הקניות של נובמבר מצדיקה התקנה של סליקת אשראי באתר.
- השקה של מוצר חדש – אחת הדרכים היעילות ביותר להכיר לקהל היעד שלכם את המוצר החדש שלכם? מבצע כמובן! במקרים אלו המבצע מתווך כ"מחיר היכרות", שמעודד את הקהל הרלוונטי לרכוש ולהתנסות. ואתכם? לבצע עסקאות אל מול קופות לעסק. מדובר על פעולה שיווקית שכיחה בשלל ענפים – ממזון ועד מוצרי חשמל.
- מענה למתחרים – אתם לא יכולים להיות אדישים לשוק אליו אתם משויכים ולמה שקורה בו. במידה והמתחרים הגדולים שלכם יוצאים במבצע, חובתכם להגיב להם. המענה שלכם (מבצע) מאתגר את המתחרים, משמח מאד את הלקוחות וממגנט אותם אליכם.
- מכירות סוף עונה – במידה ואתם עוסקים בענף המאופיין בקולקציות מתחדשות, צאו במבצעי סוף עונה. אתם – מפנים את הסחורה מהמדפים ונערכים לקראת המלאי החדש. הלקוחות – נהנים מהטבה שתורמת לחוויית לקוח מצוינת.
האם מבצעים עלולים להתפרש כחולשה של המותג?
ישנם מותגים גדולים שהאסטרטגיה השיווקית שלהם נשענת על "אנטי-מבצעים". כלומר, לעולם לא תוכלו לרכוש מוצרים שלהם במבצע. המוטיבציה היא לשמר את יוקרת המותג ולייעד אותו מראש לקהלים ספציפיים. אתם מאמינים במבצעים אך חוששים כי המבצע יפורש כחולשה/מצוקה? אינכם יכולים לשלוט על הדרך שבה יראו אתכם, אך אתם בהחלט יכולים לשלוט על הדרך בה תתקשר את המבצעים.
אז איך תוכל לצאת במבצעים מבלי שהלקוח יתרגם את הפעולה השיווקית כחולשה?
- הגבילו את המבצע רק לחברי המועדון שלכם (התחושה המתקבלת היא של קבוצה סגורה שההטבה מיועדת אך ורק לה). כך, לא רק שתוכלו להגדיל את המכירות, אלא גם להגדיל את מספר החברים במועדון הלקוחות שלכם.
- אל תציינו את הסיבה שבגללה אתם יוצאים במבצע ("חיסול מלאי בעקבות קורונה" / "מפנים מדפים")
- הגבילו את המבצע למספר ימים ידוע מראש. הידיעה כי מדובר על מבצע שמסתיים בעוד כמה ימים, תתרום לביקוש גבוה ול"היסטריית קניות" שיחמיאו מאד למותג שלכם.
מבצעי מכירות – עסקה מוצלחת לכם וללקוחות
שלא תטעו, המבצעים ללקוחות לא אמורים לבוא על חשבון הכיס שלכם, אלא להפך: מבצע טוב הוא מבצע שמטיב גם אתכם וגם עם הלקוח:
- קופות לעסק עובדות יותר כשישנם מבצעים טובים
- בשורה התחתונה: במעמד סליקת אשראי – הלקוח משלם פחות כסף
- לקוח שרוכש בהטבה כמעט תמיד יהיה מרוצה ("כמה כסף חסכתי!", "וואו, זו הייתה עסקה טובה!")
- מבצע טוב עובר מפה לאוזן = פוטנציאל להגדלת מכירות בימי המבצע (וגם לאחריהם)
- המבצע כ"אירוע חגיגי" שיוצר גשר למפגשים נוספים בין העסק והלקוח
לסיכום, מבצעים מסתמנים כפעולה שיווקית לגיטימית, ראויה ואף מומלצת. האתגר שלכם? לפצח את "אלגוריתם המינון האידיאלי", לתקשר אותם החוצה באופן שיעצים אתכם ולהצליח לכבוש באמצעותם מטרות לטווח הארוך.