כל מה שחשוב לדעת על סליקת אשראי: המדריך המלא לשנת 2023
החבילות המומלצות ביותר עבור כל מה שחשוב לדעת על סליקת אשראי: המדריך המלא לשנת 2023
Paddle offer an end-to-end solution for clearing credit cards for customers abroad in the form of a Reseller, and are especially good thanks to the simple user experience that integrates elegantly into your product without going to external payment pages and also thanks to the minimum effort required to integrate the service into your product. Paddle's commission is relatively high (5%) but in the beginning stages of your business and focusing on cash flow from customers.
No setup costs. 5% for each clearing + 30 ¢.
Suitable for SaaS companies, early stage startups, companies that sell digital products, American/international clientele.
Processor + PayPal + others
+ 2.5 – 3% +30¢
Subscription Management
+0.5 – 1%
Anti-fraud product
+ 0.5%
Routing tooling
+ 20¢
Refund & chargeback fees
+ 0.1%
Tax calculation product
+ 0.5%
Tax filing products per market
$200 – $5000 /month
Customer billing support
~$60,000 per person per year
Administrative and operational headcount (Finance, Engineering)
+ $1000s / month
Advisory services
+ up to $100,000 / year
When a customer makes a purchase through your online store, Square Online Checkout, eCommerce API, or pays an invoice online.
For verified charitable 501(c)(3) organizations, pricing is 1.99% + $.49 per
An additional 1% fee applies to transactions presented in any non-USD currency.
An additional 1% fee applies when the customer's card is issued outside of the United States.
A flat $15 fee is assessed for each chargeback.
When a customer taps, dips, or swipes their card in person. Visa, Mastercard, Discover, and American Express all cost the same rate.
Global payments and billing in one platform
Cross-border sales tax compliance
Protection against fraud and chargebacks
No migration fees, monthly fees, or hidden extras
Maximum per transaction fee is capped at $5.
A $5 return fee is assessed for each transaction returned by the banking network.
A $5 unauthorized fee is assessed for each transaction disputed by your customer as unauthorized.
Discounted rates are available for enterprise businesses
An additional fee of 0.3% applies to transaction values above $1,000.
Failure and chargeback fees apply.
When you manually key in your customer’s card details or use a card on file, the fee is 3.5% + 15 ¢.
באמצעות השירות של Tap On Phone מכשיר הנייד שלכם הופך להיות מסופון סליקה, (ללא צורך במכשיר סליקה ייעודי).
Tap On Phone הינו פתרון פורץ דרך חדשני ומתקדם, המאפשר לעסקים להשתמש בסמארטפון הפרטי בכדי לקבל תשלומים בהצמדה וללא שום התפשרות על אבטחה.
- הטכנולוגיה פועלת עם כרטיסים ללא מגע, Apple Pay, Google Pay וארנקים דיגיטליים אחרים.
- כאשר הלקוח מעוניין להשתמש בכרטיס האשראי פיזי, מגבלת הסכום היא עד 300 שקלים. אם זאת, בעסקאות שמבוצעות ע"י הסמארטפון של הלקוח באמצעות הארנק גוגל פיי או אפל פיי דרך הנייד של הלקוח, אין כל מגבלת סכום.
בעולם הפיננסים, סליקת אשראי היא תהליך הסדרת עסקאות בין שני צדדים או יותר על ידי החלפת תשלומים וניירות ערך. זהו צעד מכריע בעסקאות פיננסיות וממלא תפקיד חשוב בשמירה על שלמות ויציבות המערכת הפיננסית. במאמר זה נסביר אודות מהי סליקת אשראי? ונפרט אודות תהליך הסליקה, אופן ביצועה והגופים המעורבים. הישארו איתנו!
מהי סליקת כרטיסי אשראי?
לפני שנעמיק אודות תהליך הסליקה, חיוני להבין בראש ובראשונה מה זה סליקה כרטיסי אשראי. כאשר לקוח משלם עבור סחורות או שירותים באמצעות כרטיס אשראי, התשלום מבוצע באמצעות רשת עיבוד כרטיסי אשראי. הרשת מאמתת את פרטי כרטיס האשראי של הלקוח ומאשרת את התשלום. לאחר מכן, התשלום נשלח לחשבון הבנק של הסוחר, וחשבון הלקוח מחויב בסכום העסקה.
כאמור, סליקה היא תהליך הסדרת עסקאות פיננסיות בין שני צדדים או יותר. הסליקה כוללת החלפת תשלומים וניירות ערך להסדרת עסקאות. תהליך הסליקה כולל אימות פרטי העסקה, כגון אימות פרטי הקונה והמוכר, כמות ניירות הערך והמחיר. לאחר אימות הפרטים, המסלקה מתאימה את העסקה ומסדרת את העסקה.
סליקת אשראי לחברות בע"מ
חברות בע"מ נדרשות בדירוג אשראי מקדים טרם ביצוע עסקאות פיננסיות. דירוג האשראי הוא מדד ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות. דירוג אשראי מבוסס על גורמים כמו ההיסטוריה הפיננסית של החברה, נכסים, התחייבויות ותזרים מזומנים.
סליקת אשראי לעוסק מורשה
עוסק מורשה הוא גוף שקיבל השראה על ידי הממשלה לעסוק בעסקאות פיננסיות. הם נדרשים לרמה מסוימת של יציבות פיננסית ומומחיות במסחר. כדי להפוך לעוסק מורשה, הישות חייבת לעמוד בדרישות מסוימות שנקבעו על ידי הממשלה, ולעמוד ברף הכנסות שנתיות של 107,692 שקלים (נכון לשנת 2023).
סליקת אשראי לעוסק פטור
עוסק פטור כשמו כן הוא, עוסק אשר פטור מתשלומי מע"מ ומתקנות מסוימות החלות על עוסקים מורשים וחברות בע"מ. מדובר בעסקים קטנים שרף ההכנסות השנתיות שלהם עומד על פחות מ-107,692 שקלים לשנה. עוסקים פטורים נדרשים להירשם ברשויות הרגולטוריות כגון: מס הכנסה וביטוח לאומי ולעמוד בדרישות מסוימות על פי החוק.
איך מתבצע תהליך סליקת אשראי לעסקים?
תהליך סליקת האשראי לעסקים מתבצע על ידי סוכנויות אשראי, כגון Equifax ו-Experian. סוכנויות אלו אוספות נתונים על עסקים כגון: ההיסטוריה הפיננסית, הנכסים, ההתחייבויות ותזרים המזומנים שלהם, הן משתמשות למעשה בנתונים הללו כדי לחשב דירוג אשראי עבור העסק.
אפשרויות סליקה לעסקים
קיימות כמה אפשרויות סליקה לעסקים.
- מסלקה – אפשרות הסליקה הנפוצה ביותר היא דרך מסלקה. מסלקה היא ישות צד שלישי הפועלת כמתווך בין קונים למוכרים. המסלקה מאמתת את פרטי העסקה, מתאימה את העסקה ומסדרת את העסקה.
- ברוקר דילר – אפשרות נוספת היא להשתמש בברוקר-דילר. ברוקר, כלומר "סוחר" הוא ישות הפועלת כמתווך בין קונים למוכרים. הוא מספק שירותים כגון ניתוח שוק, ביצוע סחר והסדר ועוד.
לסיכום
סליקת אשראי מהווה שלב מכריע בעסקאות פיננסיות והיא ממלאת תפקיד חשוב בשמירה על שלמות ויציבות המערכת הפיננסית, הבנת תהליך הסליקה חיונית לכל עסק אשר מעורב בעסקאות פיננסיות.
החבילות המומלצות ביותר עבור כל מה שחשוב לדעת על סליקת אשראי: המדריך המלא לשנת 2023
Global payments and billing in one platform
Cross-border sales tax compliance
Protection against fraud and chargebacks
No migration fees, monthly fees, or hidden extras
An additional fee of 0.3% applies to transaction values above $1,000.
Failure and chargeback fees apply.
When you manually key in your customer’s card details or use a card on file, the fee is 3.5% + 15 ¢.
Venmo available in US only.
Flat pricing option only, custom flat pricing is available for established businesses based on business model and processing volume.
Transactions fees charged by Braintree will not be returned for refunded transactions.
Paddle offer an end-to-end solution for clearing credit cards for customers abroad in the form of a Reseller, and are especially good thanks to the simple user experience that integrates elegantly into your product without going to external payment pages and also thanks to the minimum effort required to integrate the service into your product. Paddle's commission is relatively high (5%) but in the beginning stages of your business and focusing on cash flow from customers.
No setup costs. 5% for each clearing + 30 ¢.
Suitable for SaaS companies, early stage startups, companies that sell digital products, American/international clientele.
Processor + PayPal + others
+ 2.5 – 3% +30¢
Subscription Management
+0.5 – 1%
Anti-fraud product
+ 0.5%
Routing tooling
+ 20¢
Refund & chargeback fees
+ 0.1%
Tax calculation product
+ 0.5%
Tax filing products per market
$200 – $5000 /month
Customer billing support
~$60,000 per person per year
Administrative and operational headcount (Finance, Engineering)
+ $1000s / month
Advisory services
+ up to $100,000 / year
When a customer taps, dips, or swipes their card in person, you pay 2.6% + 10 ¢ per transaction.
There is a lower risk of fraudulent activity when the cardholder is present.
When a customer makes a purchase through your online store, Square Online Checkout, eCommerce API, or pays an invoice online.
When a customer makes a purchase through your Square Online Store, Square Online Checkout, eCommerce API, or pays an invoice online, the fee is 2.9% + 30 ¢ for cards or 1% with a minimum $1 per transaction for ACH bank transfers (via Invoices only).
ל PayPlus פתרונות סליקה לכל מערכות ניהול התוכן המובילות כמו גם סליקה לאתרים בפיתוח אישית באמצעות API
להלן מערכות הניהול שאיתם payplus עובדת:
- OpenCart
- CashCow
- WHMCS
- E-shop
- WooCommerce
- Wix
- Shopify
- Magento
- PrestaShop